Sposób na więcej klientów w Twojej firmie

Sposób na więcej klientów w Twojej firmie

Sprzedaż jest procesem wieloetapowym. Świadomość tego, jak on przebiega i elastyczność w trakcie są niezbędne, jeśli chcesz doprowadzić do finalizacji. Wszystko zaczyna się od pozornie prostej czynności, jaką jest generowanie leadów.
Sprzedaż musi być z Twojej strony procesem świadomym. Tylko w ten sposób będziesz w stanie osiągnąć pożądane efekty. Pamiętaj o tym, że na każdym etapie pracy z klientem musisz wykazywać zaangażowanie i elastyczność. Dostosuj się do sposobu myślenia i mówienia klienta, zachęć go do siebie i wzbudzaj w nim potrzebę każdym wypowiedzianym zdaniem. Zacznij już podczas generowania leadów, a cała reszta pójdzie jak z płatka!

Generowanie leadów – co to jest w praktyce?

Lead jest punktem początkowym procesu sprzedaży – nawiązaniem kontaktu z potencjalnym klientem i zachęceniem go do współpracy. Generowanie leadów oznacza więc zainteresowanie klienta i umiejętne przekonywanie go do oferty firmy. Za uzyskanie leada uznajesz sytuację, w której rozmówca wykazuję chęć nabycia oferty sprzedażowej i nawiązania dalszej współpracy. Umiejętne generowanie leadów sprawia, że każdy następny etap sprzedaży staje się czystą formalnością.

Lead: wartościowy i pusty – dlaczego niektóre “leady” są bezużyteczne?

Lead z definicji oznacza kontakt z klientem i otrzymanie pozytywnej informacji zwrotnej. Niestety, brak kompetencji zespołów sprzedażowych sprawił, że pojęcie to uległo zniekształceniu. Początkujący i mało zaangażowani sprzedawcy często za “leady” uznają po prostu nawiązanie kontaktu z potencjalnym klientem – bez względu na to, czy jest on zainteresowany dalszym działaniem, czy nie. Prowadzi to do sytuacji, w której mimo dużej ilości leadów, efektywność sprzedażowa jest stosunkowo mała. Generowanie leadów wartościowych jest tym, do czego powinieneś dążyć.

Jak sprawić, aby klienci byli chętni do współpracy?

Pierwszy kontakt jest w sprzedaży praktycznie najważniejszy. Jeśli sprawiasz dobre pierwsze wrażenie – szanse na finalizację są bardzo duże. Z drugiej strony, gdy nie uda Ci się porozumieć z klientem, raczej nie ma sensu dalej “ciągnąć” rozmów. Dlatego niezwykle ważne jest szczególne zaangażowanie na etapie generowania leadów. Jeśli sprawisz, że klient:
będzie odczuwał potrzebę zmiany,
zrozumie korzyści ze współpracy,
przekona się, że Twoja firma oferuje odpowiednie rozwiązanie,
Szanse na finalizację będą bardzo wysokie, a jeśli na pozostałych etapach zaangażujesz się równie mocno – podpisanie umowy stanie się jedynie formalnością.

Outsourcing: generowanie leadów przez firmę zewnętrzną – na czym polega?

Ostatnimi czasy coraz popularniejsze staje się generowanie leadów przez firmę zewnętrzną, czyli tak zwany outsourcing sprzedaży. Zależnie od ustaleń – oddajesz innej firmie obowiązki z zakresu generowania leadów, które potem są przekazywane do Twojego działu sprzedaży lub przekazujesz w ręce zewnętrznej firmy cały proces sprzedaży.

Czy warto postawić na outsourcing generowania leadów?

Jak już wiesz w sprzedaży liczą się tylko wartościowe leady. Czy w tej kwestii można zaufać zewnętrznej firmie? Okazuje się, że jak najbardziej. Bowiem firmy, które oferują outsourcingowe generowanie leadów specjalizują się w prowadzeniu procesu sprzedażowego. Zespół organizacji typu hotLead.pl składa się z doświadczonych i kompetentnych handlowców. Oni nie tylko wiedzą doskonale, że liczą się jedynie wartościowe leady, ale potrafią je również pozyskać. Skuteczność podczas generowania leadów jest wyznacznikiem jakości usługi – firma outsourcingowa musi więc dołożyć wszelkich starań, aby była ona jak największa.

Generowanie leadów – więcej klientów w Twojej firmie: podsumowanie

Generowanie leadów jest zasadniczo najważniejszym etapem sprzedaży. Musisz zostawić klienta z poczuciem potrzeby i przekonaniem, że Twoja firma posiada odpowiednie rozwiązania. Jeśli zależy Ci na wartościowych leadach, warto zastanowić się nad outsourcingiem tego procesu. Generowanie leadów jest bowiem podstawową czynnością, wykonywaną przez firmy outsourcingowe.

Powiązane artykuły

Jak ładnie zapakować koszulkę na prezent?

Jak ładnie zapakować koszulkę na prezent?

Jak ubrać się na sylwestra w górach?

Jak ubrać się na sylwestra w górach?

Jak znaleźć kancelarię adwokacką w centrum Warszawy?

Jak znaleźć kancelarię adwokacką w centrum Warszawy?

Jak otrzymać pomoc w przypadku frankowiczów?

Jak otrzymać pomoc w przypadku frankowiczów?