Sposób na więcej klientów w Twojej firmie
Sprzedaż jest procesem wieloetapowym. Świadomość tego, jak on przebiega i elastyczność w trakcie są niezbędne, jeśli chcesz doprowadzić do finalizacji. Wszystko zaczyna się od pozornie prostej czynności, jaką jest generowanie leadów.
Sprzedaż musi być z Twojej strony procesem świadomym. Tylko w ten sposób będziesz w stanie osiągnąć pożądane efekty. Pamiętaj o tym, że na każdym etapie pracy z klientem musisz wykazywać zaangażowanie i elastyczność. Dostosuj się do sposobu myślenia i mówienia klienta, zachęć go do siebie i wzbudzaj w nim potrzebę każdym wypowiedzianym zdaniem. Zacznij już podczas generowania leadów, a cała reszta pójdzie jak z płatka!
Generowanie leadów – co to jest w praktyce?
Lead jest punktem początkowym procesu sprzedaży – nawiązaniem kontaktu z potencjalnym klientem i zachęceniem go do współpracy. Generowanie leadów oznacza więc zainteresowanie klienta i umiejętne przekonywanie go do oferty firmy. Za uzyskanie leada uznajesz sytuację, w której rozmówca wykazuję chęć nabycia oferty sprzedażowej i nawiązania dalszej współpracy. Umiejętne generowanie leadów sprawia, że każdy następny etap sprzedaży staje się czystą formalnością.
Lead: wartościowy i pusty – dlaczego niektóre “leady” są bezużyteczne?
Lead z definicji oznacza kontakt z klientem i otrzymanie pozytywnej informacji zwrotnej. Niestety, brak kompetencji zespołów sprzedażowych sprawił, że pojęcie to uległo zniekształceniu. Początkujący i mało zaangażowani sprzedawcy często za “leady” uznają po prostu nawiązanie kontaktu z potencjalnym klientem – bez względu na to, czy jest on zainteresowany dalszym działaniem, czy nie. Prowadzi to do sytuacji, w której mimo dużej ilości leadów, efektywność sprzedażowa jest stosunkowo mała. Generowanie leadów wartościowych jest tym, do czego powinieneś dążyć.
Jak sprawić, aby klienci byli chętni do współpracy?
Pierwszy kontakt jest w sprzedaży praktycznie najważniejszy. Jeśli sprawiasz dobre pierwsze wrażenie – szanse na finalizację są bardzo duże. Z drugiej strony, gdy nie uda Ci się porozumieć z klientem, raczej nie ma sensu dalej “ciągnąć” rozmów. Dlatego niezwykle ważne jest szczególne zaangażowanie na etapie generowania leadów. Jeśli sprawisz, że klient:
będzie odczuwał potrzebę zmiany,
zrozumie korzyści ze współpracy,
przekona się, że Twoja firma oferuje odpowiednie rozwiązanie,
Szanse na finalizację będą bardzo wysokie, a jeśli na pozostałych etapach zaangażujesz się równie mocno – podpisanie umowy stanie się jedynie formalnością.
Outsourcing: generowanie leadów przez firmę zewnętrzną – na czym polega?
Ostatnimi czasy coraz popularniejsze staje się generowanie leadów przez firmę zewnętrzną, czyli tak zwany outsourcing sprzedaży. Zależnie od ustaleń – oddajesz innej firmie obowiązki z zakresu generowania leadów, które potem są przekazywane do Twojego działu sprzedaży lub przekazujesz w ręce zewnętrznej firmy cały proces sprzedaży.
Czy warto postawić na outsourcing generowania leadów?
Jak już wiesz w sprzedaży liczą się tylko wartościowe leady. Czy w tej kwestii można zaufać zewnętrznej firmie? Okazuje się, że jak najbardziej. Bowiem firmy, które oferują outsourcingowe generowanie leadów specjalizują się w prowadzeniu procesu sprzedażowego. Zespół organizacji typu hotLead.pl składa się z doświadczonych i kompetentnych handlowców. Oni nie tylko wiedzą doskonale, że liczą się jedynie wartościowe leady, ale potrafią je również pozyskać. Skuteczność podczas generowania leadów jest wyznacznikiem jakości usługi – firma outsourcingowa musi więc dołożyć wszelkich starań, aby była ona jak największa.
Generowanie leadów – więcej klientów w Twojej firmie: podsumowanie
Generowanie leadów jest zasadniczo najważniejszym etapem sprzedaży. Musisz zostawić klienta z poczuciem potrzeby i przekonaniem, że Twoja firma posiada odpowiednie rozwiązania. Jeśli zależy Ci na wartościowych leadach, warto zastanowić się nad outsourcingiem tego procesu. Generowanie leadów jest bowiem podstawową czynnością, wykonywaną przez firmy outsourcingowe.