Sposób na więcej klientów w Twojej firmie

Sposób na więcej klientów w Twojej firmie

Sprzedaż jest procesem wieloetapowym. Świadomość tego, jak on przebiega i elastyczność w trakcie są niezbędne, jeśli chcesz doprowadzić do finalizacji. Wszystko zaczyna się od pozornie prostej czynności, jaką jest generowanie leadów.
Sprzedaż musi być z Twojej strony procesem świadomym. Tylko w ten sposób będziesz w stanie osiągnąć pożądane efekty. Pamiętaj o tym, że na każdym etapie pracy z klientem musisz wykazywać zaangażowanie i elastyczność. Dostosuj się do sposobu myślenia i mówienia klienta, zachęć go do siebie i wzbudzaj w nim potrzebę każdym wypowiedzianym zdaniem. Zacznij już podczas generowania leadów, a cała reszta pójdzie jak z płatka!

Generowanie leadów – co to jest w praktyce?

Lead jest punktem początkowym procesu sprzedaży – nawiązaniem kontaktu z potencjalnym klientem i zachęceniem go do współpracy. Generowanie leadów oznacza więc zainteresowanie klienta i umiejętne przekonywanie go do oferty firmy. Za uzyskanie leada uznajesz sytuację, w której rozmówca wykazuję chęć nabycia oferty sprzedażowej i nawiązania dalszej współpracy. Umiejętne generowanie leadów sprawia, że każdy następny etap sprzedaży staje się czystą formalnością.

Lead: wartościowy i pusty – dlaczego niektóre “leady” są bezużyteczne?

Lead z definicji oznacza kontakt z klientem i otrzymanie pozytywnej informacji zwrotnej. Niestety, brak kompetencji zespołów sprzedażowych sprawił, że pojęcie to uległo zniekształceniu. Początkujący i mało zaangażowani sprzedawcy często za “leady” uznają po prostu nawiązanie kontaktu z potencjalnym klientem – bez względu na to, czy jest on zainteresowany dalszym działaniem, czy nie. Prowadzi to do sytuacji, w której mimo dużej ilości leadów, efektywność sprzedażowa jest stosunkowo mała. Generowanie leadów wartościowych jest tym, do czego powinieneś dążyć.

Jak sprawić, aby klienci byli chętni do współpracy?

Pierwszy kontakt jest w sprzedaży praktycznie najważniejszy. Jeśli sprawiasz dobre pierwsze wrażenie – szanse na finalizację są bardzo duże. Z drugiej strony, gdy nie uda Ci się porozumieć z klientem, raczej nie ma sensu dalej “ciągnąć” rozmów. Dlatego niezwykle ważne jest szczególne zaangażowanie na etapie generowania leadów. Jeśli sprawisz, że klient:
będzie odczuwał potrzebę zmiany,
zrozumie korzyści ze współpracy,
przekona się, że Twoja firma oferuje odpowiednie rozwiązanie,
Szanse na finalizację będą bardzo wysokie, a jeśli na pozostałych etapach zaangażujesz się równie mocno – podpisanie umowy stanie się jedynie formalnością.

Outsourcing: generowanie leadów przez firmę zewnętrzną – na czym polega?

Ostatnimi czasy coraz popularniejsze staje się generowanie leadów przez firmę zewnętrzną, czyli tak zwany outsourcing sprzedaży. Zależnie od ustaleń – oddajesz innej firmie obowiązki z zakresu generowania leadów, które potem są przekazywane do Twojego działu sprzedaży lub przekazujesz w ręce zewnętrznej firmy cały proces sprzedaży.

Czy warto postawić na outsourcing generowania leadów?

Jak już wiesz w sprzedaży liczą się tylko wartościowe leady. Czy w tej kwestii można zaufać zewnętrznej firmie? Okazuje się, że jak najbardziej. Bowiem firmy, które oferują outsourcingowe generowanie leadów specjalizują się w prowadzeniu procesu sprzedażowego. Zespół organizacji typu hotLead.pl składa się z doświadczonych i kompetentnych handlowców. Oni nie tylko wiedzą doskonale, że liczą się jedynie wartościowe leady, ale potrafią je również pozyskać. Skuteczność podczas generowania leadów jest wyznacznikiem jakości usługi – firma outsourcingowa musi więc dołożyć wszelkich starań, aby była ona jak największa.

Generowanie leadów – więcej klientów w Twojej firmie: podsumowanie

Generowanie leadów jest zasadniczo najważniejszym etapem sprzedaży. Musisz zostawić klienta z poczuciem potrzeby i przekonaniem, że Twoja firma posiada odpowiednie rozwiązania. Jeśli zależy Ci na wartościowych leadach, warto zastanowić się nad outsourcingiem tego procesu. Generowanie leadów jest bowiem podstawową czynnością, wykonywaną przez firmy outsourcingowe.

Powiązane artykuły

E-recepta na leki psychiatryczne – jak uzyskać?

E-recepta na leki psychiatryczne – jak uzyskać?

Jakie specjalizacje są dostępne w nowoczesnych poradniach dziecięcych?

Jakie specjalizacje są dostępne w nowoczesnych poradniach dziecięcych?

Jak często należy myć witryny w lokalach usługowych?

Jak często należy myć witryny w lokalach usługowych?

Jak znaleźć dobrego dentystę dziecięcego?

Jak znaleźć dobrego dentystę dziecięcego?