Co zrobić gdy iPhone se nie chce się włączyć?
Niewłączający się iPhone to jeden z najczęstszych problemów, które mogą przytrafić się Twojemu smartfonowi. Naciskasz przycisk zasilania i nic się nie dzieje, ekran pozostaje czarny. Smartfon nie odpowiada lub po prostu wyświetla logo Apple, a następnie się wyłącza. Czemu iPhone nie chce się włączyć? Najczęstsze powody stanowią rozładowana bateria, usterka systemu lub uszkodzone oprogramowanie układowe. Najważniejsze w takiej sytuacji jest to, aby zachować spokój i dowiedzieć się, jakie działania należy podjąć. Jeśli to właśnie Ciebie spotkał ten problem, to trafiłeś idealnie, ponieważ w tym artykule dowiesz się, co zrobić, gdy iPhone nie chce się włączyć.
Co zrobić, jeśli iPhone nie chce się włączyć?
1. Naładuj baterię telefonu.
Pierwsze rozwiązanie jest najprostsze i najbardziej oczywiste. Jeśli Twój iPhone nie chce się włączyć, spróbuj naładować baterię, chyba że masz absolutną pewność, że pozostało dużo energii. Podłącz smartfona do komputera, laptopa lub ładowarki ściennej. Jeśli uznasz, że telefon jest wystarczająco naładowany, odepnij go od kabla i sprawdź, czy działa, jak powinien.
2. Zresetuj telefon.
Jeśli ekran telefonu nadal nie odpowiada i masz pewność, że nie jest to problem z baterią, spróbuj ponownie uruchomić iPhone’a. Takie działanie nie spowoduje usunięcia zawartości ani kontaktów na Twoim urządzeniu. Aby to zrobić, przytrzymaj przycisk włączania/wyłączania po prawej stronie telefonu przez kilka sekund. Jeśli urządzenie jest wyłączone, powinno się uruchomić. Jeśli jest włączony, będziesz mógł zamknąć system. Dla pewności powtórz powyższe czynności od 2 do 3 razy.
3. Upewnij się, czy Twoja ładowarka nie jest uszkodzona.
Jeśli bateria się nie ładuje, odłącz urządzenie i spójrz na złącze w dolnej części urządzenia. Upewnij się, że jest wolne od zanieczyszczeń, a także, czy kabel od ładowarki nie jest uszkodzony, ponieważ może to stanowić poważne niebezpieczeństwo. Na koniec wypróbuj inny przewód USB, zasilacz lub port. Zaleca się używanie tylko certyfikowanych kabli odgromowych i ładowarek, ponieważ tanie chińskie akcesoria mogą nie być obsługiwane przez Twoje urządzenie.
4. Przywróć iPhone’a do ustawień fabrycznych
Pamiętaj, że ta czynność spowoduje usunięcie wszystkich danych i treści z iPhone’a, w tym utworów, filmów, kontaktów, zdjęć oraz informacji z kalendarza. Nie zapomnij więc od czasu do czasu tworzyć kopii zapasowej. Aby przywrócić iPhone’a do ustawień fabrycznych, wykonaj następujące czynności:
-Upewnij się, że masz najnowszą wersję iTunes.
-Podłącz iPhone’a do komputera za pomocą dołączonego do niego kabla.
-Wybierz swoje urządzenie, gdy pojawi się w iTunes.
-Potwierdź, że chcesz przywrócić iPhone’a do ustawień fabrycznych i usuń wszystkie dane oraz zawartość. iTunes pobierze plik oprogramowania układowego urządzenia, a następnie przywróci iPhone’a do jego pierwotnego stanu. Po zakończeniu procesu telefon powinien zostać ponownie uruchomiony. Przesuń, aby skonfigurować urządzenie jako nowe lub użyj poprzedniej kopii zapasowej, jeśli ją posiadasz.
5. Sprawdź, czy Twój telefon nie posiada zewnętrznych uszkodzeń.
Uszkodzenia mechaniczne, jak pęknięty ekran, wyszczerbiona obudowa lub wgniecenia będące następstwem upadku czy uderzenia także mogą wpływać na fakt, że iPhone nie chce się włączyć.
Co zrobić, gdy iPhone nie chce się włączyć, pomimo zastosowania się do powyższych porad?
Niestety, ale jeśli Twój telefon nadal nie chce się włączyć, powinieneś oddać go do autoryzowanego serwisu iPhone, gdzie wykwalifikowani specjaliści się nim zajmą. Oczywiście może Cię to sporo kosztować, ponieważ nie znasz dokładnej przyczyny problemu. Jest to jednak o wiele lepsza opcja z tego względu, iż masz stuprocentową pewność, że nic nie zepsujesz, a Twoje urządzenie odzyska sprawność. Pamiętaj, że telefon nadal może być objęty gwarancją lub usługą AppleCare. Oznacza to, że za pomoc w naprawie sprzętu nie zapłacisz ani grosza. Jeśli jednak okres gwarancyjny przeminął, możesz śmiało przygotować kwotę nawet do 500 złotych.